Inne usługi
Uzyskiwanie zwrotu podatków i świadczeń socjalnych dla pracujących za granicą to nie wszystkie z naszych usług. Pomożemy Ci w uzyskaniu dokumentów, w tym kart podatkowych, skontaktujemy się z Urzędem czy złożymy odwołanie od uzyskanych decyzji. Sprawdźcie nasze usługi dodatkowe.
Realizacja usługi w trzech krokach
Pobierz wniosek
Wypełnij w domu
Prześlij do nas
Holandia
Holandia – wyrobienie nr BSN (SOFI)
Jeżeli zamierzasz wyjechać do pracy w Holandii numer BSN uzyska dla Ciebie pracodawca. My z kolei możemy wyrobić ten numer wyłącznie w celu umożliwienia rozliczenie wspólnego.
Jeśli rozliczając podatek holenderski chcesz skorzystać z ulgi Algemene heffingskorting – tzw. rozłąkowego – czyli chcesz rozliczyć się wspólnie z partnerem, wtedy także partner fiskalny potrzebuje numerBSN numer. Więcej informacji o rozliczeniu wspólnym znajdziesz na stronie Zwrot podatku z Holandii
Do wyrobienia numeru BSN niezbędne jest:
- Podpisane oświadczenie z prośbą o wystawienie numeru BSN
- Kolorowa kopia dowodu osobistego (dwustronna) osoby, która ubiega się o ten numer
- Akt małżeństwa na druku Euro
- Komplet naszych dokumentów
- Zaświadczenie z gminy o wspólnym zameldowaniu – nie starsze niż 5 miesięcy
- Kopia nadania Twojego numeru BSN
W przypadku wyrobienia numeru SOFI/BSN dla konkubenta/konkubiny, niezbędne jest także notarialne potwierdzenie konkubinatu tłumaczone przysięgle na j. Angielski, Niemiecki lub Niderlandzki oraz potwierdzenie wspólnego zameldowania. W Holandii konkubinat posiada swoje regulacje prawne, w Polsce natomiast takie regulacje nie istnieją.
Holandia - Wyrobienie nr BSN (SOFI)
Holandia – odzyskanie karty podatkowej
Jeśli Twój pracodawca nie wysłał Ci holenderskiej karty podatkowej Jaaropgave/Jaaropgaaf lub ja utraciłeś odzyskamy ją dla Ciebie, byś mógł się odzyskać zwrot podatku.
Po złożeniu przez nas odpowiedniego wniosku otrzymasz na swój adres korespondencyjny dokument wykazujący Twój dochód w danym roku podatkowym wraz z odprowadzonym podatkiem.
Holandia - odzyskanie karty podatkowej
Holandia – uzyskanie druku E 301-PDU1
Druk E 301/PDU1 to międzynarodowy druk, który potwierdza, że Twój pracodawca w danym okresie opłacał składki społeczne. Druk ten jest potrzebny przy ustalaniu dokładnej liczby przepracowanych lat, przydaje się zarówno w ustaleniu prawa do liczby należnych dni urlopowych u polskiego pracodawcy, jak również przy ubieganiu się o zasiłek dla bezrobotnych lub do przejścia na emeryturę.
Radzimy zawnioskować o druk po zakończeniu pracy w Holandii, łącznie za wszystkie lata!
Holandia - Uzyskanie druku E 301-PDU1
Holandia – uzyskanie druku E 301-PDU1
Holandia – wykupienie emerytury
System emerytalny w Holandii oparty jest na 3 filarach – istnieje możliwość wykupienie funduszy z III filaru, tzw funduszy kierunkowych, tj Stipp lub BPL. Warunkiem starania się o wykupienie tej emerytury jest minimum dwa lata przerywy w pracy na terenie Holandii.
Jeśli otrzymujesz korespondencję z tzw funduszy kierunkowych, podeślij ją do nas, sprawdzimy czy możesz starać się o wykupienie emerytury.
Holandia - Wykupienie emerytury
Wykupienie emerytury
Holandia – telefon do urzędu
Jeśli w przeszłości rozliczałeś się z pomocą innych pośredników i jesteś zaniepokojony przedłużającym się okresem oczekiwania na decyzję istnieje możliwość telefonicznego sprawdzenia:
• statusu Twojego rozliczenia
• statusu wniosku o dodatek do ubezpieczenia
• status wypłaty ewentualnego zwrotu
• weryfikacji poprawności numeru konta bankowego
• weryfikacji adresu korespondencyjnego wprowadzonego w systemie urzędu
Status rozliczeń i spraw klientów Time Tax Polska sprawdzany jest bezpłatnie.
Holandia - Telefon do urzędu
Holandia – wprowadzenie konta bankowego
Wprowadzimy lub zmienimy wprowadzony wcześniej numer konta bankowego w systemie holenderskiego urzędu skarbowego.
Zleć nam przesłanie odpowiedniego pisma do urzędu.
Holandia - Wprowadzenie konta bankowego
Holandia – zamknięcie dodatku do ubezpieczenia
Każda osoba pobierająca dodatek do ubezpieczenia Zorgtoeslag w momencie zakończenia pracy w Holandii powinna dopełnić formalności jego zamknięcia.
Zleć nam przesłanie odpowiedniego pisma do urzędu.
Holandia - Zamknięcie dodatku do ubezpieczenia
Holandia – pismo z prośbą o rozłożenie czeku na raty
Jeśli zostałeś zaskoczony wysokim czekiem z holenderskiego urzędu skarbowego, którego jednorazowa spłata stanowiłaby obciążenie dla domowego budżetu istnieje możliwość skierowania do urzędu pisma z prośbą o rozłożenie spłaty na miesięczne raty.
Uwaga! Nie ma możliwości rozłożenia na raty zadłużenia odnośnie którego wszczęto już procedurę windykacyjną.
Zleć nam przesłanie odpowiedniego pisma do urzędu.
Holandia - Prośba o rozłożenie czeku na raty
Holandia – pismo/odwołanie od decyzji urzędu
Przepisowy termin na złożenie odwołania od decyzji holenderskiego urzędu to 6 tygodni od daty jego wystawienia. Odwołania przesłane po tym terminie traktowane są jako pisma wyjaśniające.
Jeżeli wykonywaliśmy rozliczenie dla Ciebie bezpłatnie przygotujemy i prześlemy odwołanie. Pamiętaj o terminowości przekazania dokumentów
Zleć nam złożenie odwołania do urzędu.
Holandia - Pismo/odwołanie od decyzji urzędu
Polska – rozliczenie PIT 36 z załącznikiem ZG
Obowiązujące przepisy zwalniają podatników z rozliczenia PIT w Polsce, o ile Ci osiągali dochody wyłącznie poza naszym krajem, a kraj, w którym pracowali związany jest z Polską umową o unikaniu podwójnego opodatkowania. Oznacza to, że pracując między innymi w: Niemczech, Danii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Irlandii Północnej, podatnik nie musi składać deklaracji w polskim urzędzie skarbowym.
Polska - Rozliczenie PIT 36 z zał. ZG
Niemcy – odzyskanie karty podatkowej
Odzyskamy dla Ciebie wykaz wszystkich dochodów za dany rok podatkowy.
Dla naszych klientów przygotowaliśmy usługę pozwalającą na pozyskanie wymaganych informacji dotyczących uzyskanego dochodu w Niemczech w danym roku podatkowym.
Po złożeniu przez nas odpowiedniego wniosku, otrzymasz na swój adres korespondencyjny dokument wykazujący Twój dochód w danym roku podatkowym wraz z odprowadzonym podatkiem.
Informacje te pochodzą bezpośrednio od niemieckiego urzędu skarbowego, więc masz pewność, że są one poprawne. Co więcej jest to dokument urzędowy, który może Ci się przydać przy załatwianiu spraw zarówno w Niemczech, jak i w Polsce.
Uwaga!
Może się zdarzyć, że urząd nie będzie w posiadaniu potrzebnych danych (np. pracodawca ich nie przesłał) bądź urząd odmówi wydania danych z informacją, że wystawienie karty podatkowej jest obowiązkiem pracodawcy.
Niemcy - odzyskanie karty podatkowej
Belgia – usługi dodatkowe
Mamy możliwość wykonania wachlarza usług dodatkowych w Belgii, takich jak:
- Rozliczenie zerowe, jeśli nie miałeś dochodu z Belgii a otrzymałeś wezwanie do rozliczenia lub deklarację – należy pamiętać że w takiej sytuacji rozliczenie w Belgii jest obowiązkowe, nawet przy braku dochodów.
- Rozłożenie czeku na raty – jeśli miałeś otrzymałeś już decyzję podatkową z Belgii, z której wynika, że musisz dokonać dopłaty do urzędu. Możemy rozbić czek na raty dzięki czemu łatwiej będzie można go spłacić w kilku mniejszych kwotach.
- Wprowadzenie konta bankowego – jeśli spodziewasz się zwrotu podatku, a urząd przesyła Ci informację z prośbą o wprowadzenie Twojego konta bankowego.
- Próba odzyskania karty podatkowej tzw fiche, jeśli nie otrzymałeś karty podatkowej od swojego pracodawcy, możemy podjąć próbę odzyskania Twoich dochodów.
Zleć nam wykonanie jednej z usług dodatkowych z Belgii
Belgia - Usługi dodatkowe
Szwecja – usługi dodatkowe
Zmiana adresu korespondencyjnego w Urzędzie Szwedzkim – jest konieczna jeżeli wyjeżdżając ze Szwecji nie zmieniliście Państwo adresu korespondencyjnego w urzędzie, czego skutkiem jest brak otrzymywania korespondencji na Państwa aktualny adres.
Potwierdzenie numeru konta bankowego w celu otrzymania zwrotu podatku. Jeżeli na otrzymanej decyzji podatkowej nie widnieje Państwa rachunek bankowy, oznacza to, że do momentu wprowadzenia konta w urzędzie, żadne środki pieniężne nie zostaną Państwu wypłacone. Urząd restrykcyjnie podchodzi do formy zaświadczenia potwierdzającego numer konta – wymaga oryginału, w wersji z IBAN i SWIFT oraz pieczątką banku, popartymi drukami które znajdziecie Państwo w naszym komplecie dokumentów.
Szwecja - Usługi dodatkowe
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O celu i sposobie w jaki przetwarzane są dane osobowe osób przesyłających zapytanie za pośrednictwem formularza jest TimeTax sp. z o.o., ul. Niemodlińska 8, 45-710 Opole NIP: 754-304-75-58, REGON: 160517377 dalej: administrator danych osobowych. ...
Cele przetwarzania danych:
Twoje dane przetwarzane będą w celu:
a) kontaktu, w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie (podstawą prawną przetwarzania danych osoby zapytującej jest prawnie uzasadniony interes - art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
b) wykazania realizacji Twoich praw (podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora - art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
c) przesyłania Ci treści marketingowych w przyszłości związanych z usługami firmy TimeTax sp. z o.o. oraz spółek powiązanych - jeżeli wyrazisz dodatkowe zgody (art. 6 ust.1 lit. a RODO) - zgody wyrażasz poprzez zaznaczenie pola z check boxem).
d) jeżeli po udzieleniu przez naszych specjalistów odpowiedzi na Twoje zapytanie zechcesz nawiązać umowę (podstawą prawną przetwarzania Twoich danych będzie nawiązanie i realizacja umowy - art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
Okres przetwarzania danych
W przypadku a) Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez czas nawiązywania i realizacji umowy.
W przypadku b) Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu przetwarzania Twoich danych lub prowadzonych procesów rekrutacyjnych,
W przypadku c), Twoje dane osobowe będą do momentu wycofania zgody. Zgodę możesz wycofać: przez kontakt e-mail: dane.osobowe@timetax.pl
W przypadku d) Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez czas nawiązywania i realizacji umowy.
Przekazywanie danych
Twoje dane mogą zostać powierzone firmom realizującym usługi informatyczne oraz biurowe. Ponadto, prawo dostępu do danych na podstawie obowiązujących przepisów mają organy porządku publicznego.
Dane nie będą przekazywane do odbiorców na terenie Państw Trzecich.
Wymóg podania danych
Podanie danych, nie jest wymagane jednak, jeżeli nie zdecydujesz się na ich podanie wiedz, że nie będzie możliwe przesłanie zapytania. Możesz jednak skontaktować się z nami w inny sposób – sprawdź zakładkę kontakt
Przysługuje Ci prawo:
• dostęp do swoich danych oraz otrzymanie ich kopii,
• żądanie poprawienia swoich danych,
• usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych,
• sprzeciwu, gdy dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
• wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
TimeTax sp. z o.o. powołał inspektora ochrony danych osobowych, z którym możesz skontaktować się drogą mailową pod adresem: dane.osobowe@timetax.pl w sprawie realizacji przysługujących Ci praw oraz w innych kwestiach związanych z przetwarzaniem Twoich danych Osobowych.